Mys


Igår testade vi vår egna barbackapadd. Själva känslan var lika bra som Elins finare variant. Däremot måste jag verkligen korta av tie strapsen de är alldeles för långa vilket gjorde att jag inte kom åt med benen haha. Fick sätta padden lite längre fram än tänkt. Gick bra det med men satt ändå inte helt optimalt så får korta av dem en hel del. Hade tränsbettet och körde mjukgörande. Gillar verkligen att jobba med mjukgörande utan sadeln då känner jag verkligen när jag sitter lite fel och coren får jobba ordentligt. Min inspiration var ändå lite låg eftersom jag var omotiverat trött i fredags. Men vi hade det mysigt och jobbade på med öppna sluta och skänkelvikningar. Så kul att känna att han förstår vad jag vill bara beroende på hur jag sätter mig på sittbenen. Inte för att det är jättebra eller många steg men det är en början i alla fall. 
Efter ett tag så roade vi oss istället med att rida omkring utan träns. Först hade jag det runt halsen på honom men sen ville jag testa utan det helt. Snällare häst får man leta efter. Däremot får jag kvitto på att vi måste träna ännu mer samling för benen. Han gasar gärna iväg i traven och sänker huvudet alldeles för lågt. Tur att han lyssnar på stanna i alla fall haha. Vi gjorde volter, övade på spinn och rygga. Ja, han är en riktigt klippa som jag verkligen litar på. Sen fick han traska runt naken medan jag plockade upp massa bajs i ridhuset. Ingen hög hade min häst skapat... Hur som helst var det en himla mysig stund då han följde efter mig och vi kliade och myste en massa. Sen showmanshipade vi pyttelite och han följde snällt efter mig och ryggade riktigt fint. Han är verkligen så himla mysig den här hästen världens bästa! 

Idag, lördag, så var det vilodag för Dustys och jag jobbade 07-18. Gick ut i hagen och gav honom ett par morötter och klappar. Det var mörkt men jag kände minsan att han var väldigt lerig haha. Blir till att borsta imorrn. 

Kommentarer :

#1: Elin Nes

Jag tycker att det är lite olika känsla mellan den padd du har och min. Tänk så olika det är.
Duktiga ni är som kör utan huvudlag. Där är mitt kontrollbehov lite för stort men kanske om ett år när jag skolat om mig mer och rider mer och bättre med sitsen :)
Det är ju ett bra kvitto på vilka detaljer som behöver finslipas.
Jäkla trist när folk inte plockar upp efter sig!

Svar: Jag kände mest "den här sitter jag också kvar i" haha så de fick duga ;)
Haha alltså det är så långt ifrån vackert eller bra o går så fort i traven men men måste ju prova :P så länge stopp funkar så haha.
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :