Vaccinerad

Igår fick Dusty vaccinering. Vet skulle komma kring 18-tiden. Jag började jobba 19 så tänkte att det nog var lugnt. Tur att jag hade en back up att Cattis skulle hjälpa mig om det nu skulle skita sig. Klockan 18:45 kunde jag inte vänta längre utan var tvungen att åka. Mötte då vet så Cattis kunde hålla Dusty. Tror det gick bra, har inte hört något och dusty brukar knappt röra på örat. Så nu blir det lugnt och stilla i tre dagar. Jag vet att inte alla tycker det är viktigt eller nödvändigt. Men jag brukar alltid köra på lite extra säkert haha. Så det passar ju bra eftersom jag jobbar tills måndag morgon. Nu är vi alltså redo inför tävlingarna. Känns väldigt skönt. 

Snart slutar jag jobbet också. Då blir det av till stallet och släppa ut kusarna. 

Kommentarer :

#1: KS Western & Horsemanship

Tycker det är bra att du kör på den säkra sidan :) Även om symptom av biverkningar kanske inte syns så tror jag absolut att hästen får sämre allmäntillstånd och blir lite hängig så varför pusha hästen då liksom? :D

Svar: Har en kompis som jobbat i galoppstall där körde de samma träning direkt efter. Så olika. Men jag vågar inte chansa. Jag själv blir alltid lite hängig av vaccinering ett par dagar. :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :