Tisdag

Igår efter jag slutade jobbet klockan 07 så åkte jag till Dusty. Orkade inte rida så han fick följa med naken till ridhuset. Där longerade jag först och han var väldigt pigg och busig. Sen jobbade vi med studs över bom och sen upphöjd bom. Buskul sa Dusty och kastade sig som en tiger över haha. Bra gymnastisk för honom och han uppskattade det verkligen. Släppte honom en stund också och han for runt som ett popcorn haha. Härligt att sträcka ut och göra som man vill. Efter det så tog jag ner energin lite och klickade lite med en target. Ett rosa sittunderlag fick vara target igår och först var det lite märkligt och värt en fnys. Men sen slog han igång hjärnan och testade att dutta med mulen. Han vet ju att han brukar få godis när han gör så. Uppmuntrades med klick och godis. Glad häst duttade sen för glatta livet. Kastade iväg den och han traskade efter och duttade. Alltså han är för söt min godisälskare!

Åh vad jag älskar den här hästen. På promenaden till ridhuset var han så positivt och skrittade glatt bredvid mig och såg allmänt lycklig ut. Älskar hans uttrycksfulla ansikte och öronen som lyssnar. Ett på mig och ett på resten av omgivningen, precis som det ska vara. Värmer i hjärtat att få vara nära en så fantastiskt individ. 

Kommentarer :

#1: Elin Nes

Åh vad glad jag blir av detta inlägg. Då kul för på Dusty ser man verkligen hur mycket han gillar bommar :D

Ni har en fin relation ni två <3

Svar: Haha ja han gillar verkligen bommar. Näst efter mat ;) tack, den känns mysig o fin <3
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :