Sol

Älskade knashäst!

Idag har varit en riktigt varm och fin dag. Började med att köra släpet till Statoil. Pappa hjälpte mig lägga in fälgar och däck i släpet så Marcus kunde lägga om och sätta på sommardäcken på släpet. Så nu åker jag lagligt, woop! Backade som en riktigt drottning, sjukt imponerad av mig själv då det är redigt trångt in till däckverkstaden. Lyckades galant faktiskt. Tillbaka till stallet och så trailade vi lite lugnt i paddocken. Övade på ryggning i L och sidepass över bom. Naprapaten sa ju att jag gärna fick rida. Synd bara att det knappt gick haha. Höfterna och typ bäckenet var helt slut ju! Världens typ träningsvärk. Så himla svårt att rida ordentligt när det jag styr med inte fungerar som det ska. Dusty var snäll ändå och lyssnade på mina veka signaler så gott han förmådde. Tur han är så bensäker på ryggningen. Körde skrittbommar sen också och det bästa vi får till är två islag. Men det är också mitt fel eftersom jag inte kunde reglera tempot med sätet ordentligt. Hoppas det är bättre på lördag. Så jag kan sitta snyggare. Tråkigt att inte kunna göra sitt bästa på tävling men egentligen spelar det ju ingen roll. Ingen viktigt tävling ändå och årets första. Får göra så gott jag kan. Det som stör mig mest är att jag inte kommer kunna ge Dusty så bra förutsättningar, känns lite taskigt. 
Pappa och Dusty pratar taktik. 

Lite senare så var släpet färdigt så då hämtade jag det och lasttränade när det ändå satt på. Gick över förväntan. Trodde han skulle vara mycket mer ovillig eftersom jag gav upp när vi skulle hem från nytorp. Eller så var det smart av mig att ta hjälp av Elin innan jag blev arg på nytorp. Hur som så gjorde jag som Elin sa och var snabbare med att ge eftergift. Så jag stod inne i släpet och halade in dusty haha. Han följde snällt med. När han gick fram till bommen och stod still fick han klick och godis. Sen gick vi ut och in flera gånger. Försökte stå på marken och skicka in men det ville han inte. Däremot kunde jag stå på rampen och skicka in och det gick bra. För min del spelar det ingen roll vart jag står bara han kan gå in själv. Det bästa är att han lärt sig att när han väl skickas in så står han kvar och jag går runt och klickar och ger godis genom skötardörren. Han står alltså kvar utan att jag stänger bakom. Även efter att han fått godis. Det är himla skönt, jag vill att han ska förstå att det är JAG som talar om när man får komma ut, även om det är helt öppet. Han köper det och står snällt kvar även när jag går och "gömmer" mig en stund. Duktig kille! Blir lite mer lastträning innan lördag. Måste ändå kolla lufttrycket på släpet då det ska ändå kopplas på. 
Nom nom nom

Kommentarer :

#1: KS western & Horsemanship

Meeeen vilken sötkorv på första bilden!! Dör!
Oj jäklar, ska sommardäcken vara på nu enligt lag?? måste byta snarast haha. Så skönt att du har transport och kan köra den själv, frihet och trygghet om det skulle hända nått. Har du utökat B-körkort eller hela BE? :)

Svar: Haha ja han gör sig bra på bild ;)
Ja, 15 april ju! :P det är riktigt skönt faktiskt. Har dock bara haft en uppsättning fälg till släpet. Men nu har alla 8 hjul egen fälg så nu kan jag byta själv. Tur man har snälla kollegor som kan lägga om däck och balansera :) jag har BE faktiskt. Hann ta innan de gjorde om reglerna också. Så de e nice. Även om jag varken har stor bil eller släp just nu men skönt att kunna köra vilket ekipage som helst :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :