Långfredag

Började denna långfredag med att åka till stallet och fixa allt. Sen körde vi lite lastträning igen. Känns som bra att hinna en gång till innantill faktiskt ska åka imorrn. Så ska jag imorgon bete mig likadant som idag och igår. Är tanken i alla fall haha. Så in och spola av och på med skydd. Sen började vi som igår. Jag står inne i släpet och Dusty får själv komma in när han luktat klart. Inne så får han godis och beröm när han står stilla framme vid bommen. Så det klickade vi en stund. Även backa ett steg och fram ett steg. Idag blev han inte lika sur när jag tog i honom, duktig häst! 

Sen skickade jag in och han stod snällt och jag stängde bom och lucka. Han sticker ut huvudet så jag snabbt ska kunna ge godis i skötardörren haha. Sen bort med bom och lucka och så fick han stå kvar och jag gick fram till dörren igen och klickade och gav mer godis. Sen in och backa ut honom. Så tog vi ett varv runt ekipaget och så in igen. Samma visa idag också. Då ville han inte. Så då började från början igen. Jag står inne och han får fundera en stund. Godis lockar ju mer än att stå utanför själv. Och så ut igen och skicka in. Backade ut lite i taget och kände att han inte ville av rampen utan jag fick knuffa av honom haha. Perfekt! Skickade in en glad häst igen och mer godis. Precis som jag vill att han ska kännas. Sista gången så släppte jag honom innan rampen och frågade om han ville gå in och det ville han. Riktigt nöjd! Nu ska jag vara lika lugn och metodisk imorrn också när vi ska iväg. Jag har ju inte bråttom så det borde gå vägen. Hoppas! Nu är det jobb och sen tillbaka för att rida lite grann med Cattis. 

Kommentera inlägget här :