Finaste Dusty


Älskar min lilla tjockis! 

Imorse efter jag klev av jobbet så fixade jag stallet. Var väldigt trött men vet ju att det är sjukt skönt med både frisk luft efter 12 timmar instängd och även härligt att ha det "tråkiga" färdigt i stallet. Så fixade allt och kröp sen ner i sängen. Upp igen för att bli lite plågad hos naprapaten. Plågsamt men känns bättre sen. Det går i alla fall åt rätt håll. Fick även testa akupuntkur idag. Tur det var rygg och häl så att jag inte såg något. I ryggen kändes det knappt. Trodde hon bara satt dit typ någon tejp eller nått. Hälen däremot... Tydligen gör det ondare ju mer inflammerat det är. Men ingen outhärdlig smärta men inte särskilt bekvämt heller. Gör ondare att tatuera sig i sådana fall. 

Åkte sen till stallet och tränade i ridhuset. Det började så där. Dusty var lite springig och ville fuska med formen. Men lyckades rida igenom det och han var riktigt följsam och fin på slutet. Tränade mest på att rulla på spåret och sen även på ranch riding mönstret. Någonstans på vägen har hans gaspedal hittats. Fattar inte vart den kommer ifrån? Kunde plötsligt få världens jäkla ökade galopp bara genom att sitta till. Nu ska vi bara få en snygg avsaktning också. Är ju inte van vid att han ökar så kraftigt så måste slipa på en mjukare övergång. Inget vi hinner till lördag så kommer inte gasa så mycket helt enkelt. Men alltså, när trillade den poletten ner? Satan vad han laddade på ena långsidan! Synd att det inte går att stoppa i ridhuset. 

Sen blev det bad! Hemskt tråkigt tyckte Dusty men han skötte sig jättebra och stod ovanligt stilla. Jag tvättar ju aldrig huvudet på honom eftersom han verkligen verkligen inte vill ha vatten där. Jag har faktiskt ingen lust att arbeta bort det beteendet. Han får slippa det helt enkelt. I stället är han ju supersnäll att klippa i öronen och så så jag kompromissar faktiskt på den punkten. Jag ville att han skulle torka lite innan jag släppte iväg honom så vi betade gräs en bra stund. Mycket nöjd häst! 

Petade sen in honom i ena sjukhagen och så fick han beta där medan jag kopplade släpet. Så sen blev det lastträning. Ingen rast ingen ro! När vi hade börjat träna, hade gått in ett par gånger, så började de andra fyra hästarna leva rövare. Helknäppa verkligen! Sprang som idioter och fnös och sparkade. Dusty var ändå duktig och jobbade med mig. Han hade lite bråttom ut för att se vad de andra höll på med men vi kämpade på tills han åter igen kunde stå kvar inne medan jag gick runt till skötardörren. Ett tag var jag dock rätt less på att de andra hästarna störde så mycket haha. Men som sagt, vi fixade det och det var rätt bra träning att ha dem som distraktion. Bästa Dusty, min finaste!

Kommentarer :

#1: Jossan

Hihi han började gasa efter att jag provade öka galoppen på honom ;)

Svar: Haha ja du o mickis har gasat igång min ponny :P
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :