Bildlös långfredag

Efter jobbet blev det stallet igen och jag och Dusty fick sällskap av Cattis och Jack i ridhuset. Blev mest mjukgörande med Dusty eftersom vi ska iväg och träna både lördag och söndag. Dusty har haft en ganska lugn vecka och det verkar ha gjort honom gott på något vis. Han var sjukt fin redan i traven och jag kunde känna hur elastisk han var i stegen och verkligen lyfte på benen. Även Cattis sa att Dusty rörde på benen mycket mer. Liksom lyfte ordentligt. Var ju ett tag sen jag red med henne så kul att hon såg skillnad. Vi galopperade lite grann bara åt båda hållen och jäklar vilken lope han bjöd på. Hade riktigt långa tyglar och bara gled med. Galet fin. Måste jobba mer på övergångarna. De blir lite för ryckiga eftersom han så gärna vill gå ner i tempo så han bryter av så tvärt haha. Annars så körde vi öppna, sluta, skänkelvikningar och counterbend. Dusty är faktiskt riktigt smidig! Minns hur han var när jag köpte honom, har lyckats mjuka upp honom en hel del. Även fast jag tycker jag inte mjukgör honom så mycket som jag borde. 

Kommentera inlägget här :