Årets första


I går tog jag och Dusty oss ut en runda i solskenet. Blev även ett fotbad i vattnet för Dusty. Årets första fotbad haha. Vår relation har bättrats på och han vågar nu mer gå ner i vattnet mycket snabbare än tidigare. Nu har vi ju inte varit i vattnet på flera månader och han vågade sig i relativt snabbt. Inga tvära vändningar eller snabba ryggningar. Istället luktar han sig framåt och går framåt när jag ber honom. Känns bra. Jag vill att han ska förstå att om jag säger att det är okej att han går först så ska han våga det. Min upplevelse är att han faktiskt gör det för att han vågar och inte för att han är mer rädd för konsekvenserna att inte göra rätt. Inte för att jag någonsin använt mig av elaka metoder. Ville bara förtydliga skillnaden i att ha en häst som vill och vågar och inte gör saker för att den är kuvad. 

Kommentarer :

#1: Elin Nes

Åh vad mysigt! Blev väldigt glad över att se de här bilden. Tänk vad ni kommit långt. Underbart <3

Svar: Ja de kändes väldigt mysigt. Kallt om fötterna hälsar Dusty ;)
chrissiep

skriven
#2: blueslastmagic.blogg.se

åhh mysigt :D

Svar: Jag tyckte det, Dusty var skeptisk ;)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :