Planerar

Idag var det inte heller något roligt väder! Kom till stallet och precis när jag klev ur bilen så började det regna! Bläää. Hur som så fixade jag allt och tog sen in en spänd dusty. Åh blir så jävla trött på honom när han håller på som idag. Han KAN INTE slappna av i stallgången vissa gånger. Han är alldeles spänd och stressad och vill vara ute och hålla koll på nått. Vet inte vad men jobbig var han i alla fall vägrar stå stilla och lyssnar inte alls. Jaja som vanligt så är han sen helt med så fort man kliver ut ur stallet. Han vill väl ha uppsikt eller nått. 

I ridhuset var ett annan ekipage som var sjukt duktiga på byten. Jag smygkollade och avundades hur lätt de böt heeeela tiden. Jaja framtidsmål... Hade tänkt ta fram bommar men var inte läge för det med andra där. Blev mycket mjukgörande och sen när jag satte fart på honom så gick han sjukt trevligt! I höger så droppade han bogen en del efter ett tag så fick plocka upp den och bli lite tuffare så att han skulle hålla sig rak. Tillslut släppte det och han kändes riktigt fin åt det hållet också. Jobbade mycket med tempoväxlingar då mycket på awg är galopp från skritt eller trav från stillastående osv. Provade även enkla byten på en hand och de vart riktigt bra. Fula säkerligen men men, enkelt är det enda jag kan erbjuda just nu. Tyckte domarna på nationals att det såg ut som ett osynkat byte (minus 3) och inte ett enkelt (minus 5) så kanske Stina också ser det så haha. 

Efter ett tag så gick de andra så då tog jag in tre bommar och la i ett T. Hade bytt till grimma eftersom jag tycker det är lättare att ha med honom bort till bommarna då. Trångt och jobbigt att hämta bommar tyvärr! Orkade sen inte byta tillbaka så satt upp och körde på. Inspirerad av Carro som dock också barbacka red bozze i bara grimma o grimskaft på ena sidan. Testade och det gick ju himla bra! Fick rida noggrannare med benen och sätet och vi klarade bommarna fin fint ju! Åt båda hållen dessutom! 

Testade sen även galopp då det kändes så himla bra och jäklar vad fint det gick! Kunde spinna och göra enkla byten till och med. Fick då en idé att kanske köra freestylen så?? Ha grimskaftet på högersidan eftersom det är den han behöver lite påminnelse på ibland. Det är ju inte lika coolt som helt utan men lite roligare än med träns. Eller? Pratade med Elin om det kanske bara var lite larvigt men inser nu att - när fan har jag brytt mig om vad någon annan tycker??!! Hoppas det är godkänt som huvudlag, kanske inte är det?! Äh annars kör vi på stång. Jag tror vi ändå har ganska goda chanser att göra ett okej mönster. Vi kommer inte vinna för vår utstyrsel men kanske kan placera oss pga bra utfört mönster. Jaja vi får se. 

Kommentera inlägget här :