Trail-torsdag

Imorse hade jag utsläppet och passade då på att rida på en gång. Tänkte först rida ut igen eftersom det gick så dåligt igår men hade varit inställd på trail hela veckan på min lediga dag. Så höll mig till planen och plockade med mig mina klossar till bommarna. Tur att vi inte skulle ut då stigen var helt blockerad av lastbilar och grävmaskiner som skulle fylla igen en gammal brunn. Bra träning att titta på alla stora läskiga grejer, haha. I ridhuset så släpade jag fram tre bommar och vattenmattan. La upp bommarna upphöjd, ett galoppsprång, markbom, två galoppsprång och sist en upphöjd. Sen började jag med mjukgörande uppvärmning. Allt för att få loss den där envisa högersidan. Han jobbade jättebra och lyssnade snällt och böjde och försökte verkligen. Han gick riktigt fint med jättevälvd rygg. Är så häftigt när jag kan känna hur mycket han lyfter ryggen. 
 
Gick vidare sen med galopperna där jag var fast besluten om små och lugna fattningar. Jobbigt tyckte Dusty men vi kämpade på och snart var alla riktigt fina på en hand. Han är så himla duktig, nästa säsong ska alla fattningar vara så här bra! Vi fick sällskap ungefär halvägs in i passet men det spelade varken till eller från. Gick sen vidare på bommarna och det gick både bra och dåligt. Först gasade han genom serien, snabbare och snabbare. Sen gick det för långsamt när jag höll tillbaka. Sen klickade vi och fick till det riktigt bra men då slutade han direkt efter sista bommen. Så fick köra ett par gånger och fortsätta galoppera en bra bit för att hålla honom alert och inte bestämma själv. Sista gångerna så kunde han klara sig själv över bommarna utan minsta islag eller att splitta. Duktig kille som idag blev svettig av vettig anledning!

Kommentera inlägget här :