Marken igen

Hade sadlat och skulle precis tränsa när jag såg att han var lite lite svullen på höger öga. Inte alls så farligt egentligen. Han var inte röd och hade inte ont när jag kände. Men det rann lite och han halvblundade lite. Tror han måste ha fått något i ögat precis innan jag tog in honom. Ville dock inte rida ifall han hade svårt att se på det ögat. Så tog ut honom i paddocken istället. Idag var han inte alls lika pigg på att springa och defenitivt inte springa runt mig. Han ville mest äta gräs. Stängde av halva ridbanan med plastband för att försöka simulera en rundkorall. Synd bara att det inte vart runt haha. Jobbade på att driva honom och han fick inte stanna förrän jag sa till. Extra svårt i vänstervarvet. Han vill bara byta till höger hela tiden så det kämpade vi på med ett bra tag. Tillslut fick jag två varv utan att han bytte av sig själv. 


Övade även på look at me game och att sidepassa. Look at me sitter där även fast vi typ aldrig övar. Han var duktig och lyssnade fint. Tog sen fram stegen och longerade runt den när jag stod högst upp. Inga problem alls, han kan det. När jag stod där uppe så bad jag honom komma närmre och närmre. Stanna exakt där jag bad honom och sen fortsätta framåt långsamt. Efter ett tag så fick jag det jag ville. Han ställde själv upp sig så nära och korrekt att jag kunde lägga benet över. Red sen runt lite i lädergrimman och grimskaftet på ena sidan. Över bommarna, ryggade in mellan, joggade lite. Öppnade sedan grinden till paddocken och skrittade ut på stallplanen. Red in mellan våra ensilagebalar, backade kring dem. Råkade även backa rakt in i en men han brydde sig inte alls. Sen krånglade vi oss ut och tillbaka in i paddocken. Efter passet som varade nästan en timme så var ögat precis som vanligt igen! Mysigt pass och härligt med så lyhörd och snäll häst. Älskade guldhäst! 

Kommentera inlägget här :