Inkallning

Jag borstade av min lilla gris nu på kvällen, tror han tyckte det var lite mysigt trots allt. De släpptes in precis när jag var klar med att spåna hans box och då hann han bara ta ett par tuggor av sin mat innan jag ställde ut honom i gången för att borsta. Han brukar bli rätt sur över sådant men idag stod han snällt i gången när jag borstade bort all lera. Kanske saknat mig lite i alla fall, eller i alla fall så var det skönt att någon kliade bort leran haha.

Vi gick sen till ridhuset i mörkret. Jäklar så mörkt! Måste skaffa en bättre pannlampa så man ser något, nu kommer mörkret! Släppte honom lös och han tyckte det var superkul. Galopperade omkring och visade mig hur fina byten han kan göra, jäkla show off haha. Inte lika vild som sist mest bara lycklig. Longerade inget idag utan bara lät honom vara lös och kika på allt roligt i ridhuset. Idag hade jag heller inga morötter med mig men tänkte ändå att jag kunde testa lite inkallning. Skicka iväg går superbra nu mer och han busar iväg. Inkallningen gick toppen! Är helt förvånad. När jag ropade och kallade lite mer så började han galoppera, så himla söt. Kolla videon! Älskade häst.

Sen testade vi även att showmanshippa utan utrustning och det gick över förväntan. Tidigare har han inte följt efter mig men idag var han verkligen med. I vanliga fall brukar det vara så att jag springer iväg och han bara står och tittar på mig haha. Nu kunde vi skritta, jogga, stanna, backa och vända. Så coolt. Han är så tillgiven och mysig! Var så klart tvungen att hoppa upp och rida lite, var ju så många dagar sen! Så skrittade och travade lite med grimskaftet på ena sidan. Han är så följsam och snäll, vår relation har verkligen blivit starkare. Så härlig känsla!

Kommentera inlägget här :