Höstvärme


Alltså, när solen är framme så kan även höstdagar vara riktigt trevliga. Synd att regnet de andra dagarna gör att det är så kladdigt över allt. Jag och Dusty tog rundan runt åkern idag. Jag ser det lite som en fusk-uteritt, vi är ute fast ändå inte riktigt haha. Är ju som hemma när vi rider runt åkern men samtidigt är det bra då jag är så lugn på den vändan. Bra att bygga upp självförtroendet! Dusty var nyfiken på kossorna i hagen och de stirrade tillbaka. Synd att det var ett staket mellan, haha. Passade på att trava och galoppera där det var lite torrare. Han var superduktig och lyssnade jättefint i bosalen. Så samlad och fin i galopperna. Traven höjer han huvudet lite onödigt mycket men om jag sätter mig istället för att rida lätt så jobbar han bättre. Vill gärna rida lätt så han kan trava på i ett friskt tempo men vill inte att han kör upp huvudet. Så idag satt jag ner och vi övade på joggen. Han var verkligen jättefin. 

Tyra körde Ini runt åkern så det var bra att få titta på dem med vagnen. Den var väldigt konstig på håll tyckte dusty men sen så när han insåg att det var Ini så var det lugnt. Däremot skrämde en vit häst skiten ur honom haha. Alltså vi red mot den fast sen vek den av på en annan väg men jag var helt säker på att även dusty såg den för vi hade dem inom syne väldigt länge. Men sen tokskyggade han helt plötslig och vart jätterädd och stirrade efter den vita hästen. Så himla konstigt haha. När vi kom hem igen så red vi över skrittbommarna lite på banan. Övade på sidepass också, den måste bli bättre till nästa säsong! Skrittbommarna gick toppen! Så nöjd med dagens ritt. Den gav verkligen energi till nattjobbet. 

Kommentera inlägget här :