Det ska inte vara lätt

Pust! Ibland blir jag så trött på förvaringen av bommar i ridhuset! Så jäkla krångligt att ta fram bommarna när man har hästen med sig. Lyckades få med mig två stycken idag i alla fall men det var blockerat ännu mer än vanligt idag. Tur man har en snäll häst. Lekte lite med bommarna i olika gångarter under uppvärmningen. Körde sen vidare med byte, denna gång höger till vänster. Fick tillslut till ett utan travsteg, lite segt men ändå! Kommer jobba vidare på det här. Han gick väldigt fint i galopperna idag, jobbade på och kommer ner i en riktigt fin form på en hand. 


Efter jag fått till ett byte så bytte jag från stång till grimma och trimmade lite på den biten. Övade fattningar och att galoppera över bommarna. Drömmen vore en hel trailbana utan huvudlag! Så det övar vi inför! Kanske aldrig händer men något måste man sträva mot. Det är en rolig utmaning och hjälper vår "vanliga" ridning. Det ska ju vara roligt! Älskar att kunna göra det mesta med min snälla häst! 

Kommentarer :

#1: KS Western & Horsemanship

Finns ridhuset på gården du har Dusty? Fan vad skönt, i sådana fall. Är det ofta folk där inne så ni många trängas eller fightas om ridhus-tider?

Häftigt att han går så bra även i repgrimma, vore ju skitcoolt att köra helt under huvudlag! Såklart ni kommer klara det :D

Svar: Ja jag står i ett litet stall som ligger bredvid ett stort stall som har ridhus. Väldigt sällan någon där när jag rider. Det är ett stort ridhus också så de e lugnt. Alltid plats o inga problem med uppbokningar, så lyxigt! Gillar ändå att det är andra hästar där, de e bra träning.

Ja målet är utan huvudlag, men som sagt än så länge sänker han huvudet för mkt för att klara det. Faktum är att jag rider i lädergrimma med grimskaftet på ena sidan :)
chrissiep

skriven
#2: Elin

Ground tie, ground tie, ground tie!

Såå jäkla skönt att parkera medan man släpar fram bommar. Vi har också bakom sargen, där hästarna helst inte ska vara.

Alice brukar funka bra men vissa gånger kommer hon och kikar vad man pysslar med. När det blir för långtråkigt ;)

Svar: Dusty är så jävla dålig på groundtie. Måste verkligen träna mer på de. Han står bara kvar om han ser mig :P jag e mest rädd för att han ska typ gå o rulla sig eller nått med sadeln på :P
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :