Vardagen rullar på


Igår var jag och dusty ute på en runda kring åkern. Det var ändå ganska milt väder, synd bara att det blir mörkt så himla snabbt. Tråkiga årstid! Vi tittade lite på ett par rådjur som var väldigt mystiska. Diskuterade en stund om vi verkligen kunde gå förbi de blodtörstiga djuren. Jag lyckades övertala Dusty och sen knallade vi på hela vägen runt. Ganska skönt att bara få lunka på och ta det lugnt. 

Idag drog jag på bootsen på honom och så knallade vi till ridhuset. Det var en annan häst i ridhuset men den brydde sig inte ett dugg om oss och inte vi om den heller. Skönt med så lugnt sällskap. Jag och dusty jobbade på med att mjuka upp bogarna genom att följa mina höfter i en åtta. Alltså vi skrittade i en åtta och jag satt på en hand och bad honom att ställa om genom att ändra sätet och höft. Det gick riktigt bra. Sen gick vi vidare till att öva på spinn. Vänster måste verkligen bli bättre, där har han svårt att få mer fart. Höger börjar dock verkligen sitta riktigt bra. 

Vi gjorde även lite backning på slack och det är så roligt att känna att han lyssnar på sätet i backen nu mer. Där har vi verkligen utvecklats. Övade sen också på att byta gångarter rätt över ridbanan. Där gillar han ju som sagt att gasa så vävde in massa övergångar så att han skulle sluta gasa iväg. Gick jättebra på slutet då han lyssnade istället för att gissa. 

Kommentera inlägget här :