Swoosh


Så snabb så han knappt fastnar på bild, haha. Igår så slutade jag 19 och det var upptaget i ridhuset. Så vi tog vår lilla paddock så släppte jag honom. Han var så busig! Rände runt som en liten kanin haha. Satte upp ett hinder som jag skickade honom över. Utan lina och utan infångare. Safe to say att han hoppade för att han tyckte att det var roligt. Så vi lekte och övade på inkallning. Han var riktigt duktig och kom rusande när jag kallade in honom. Sen sprätta han snabbt iväg när jag skickade bort honom. Han gjorde riktiga tigerhopp över hindret haha. 

Idag stod det hovslagare på schemat. Innan så lasttränade jag inför morgondagen. Han var superduktig haha. Trodde att han skulle sura då jag kom till stallet så tidigt, men icke! Öppnade lemmen och han gick rakt in! Ingen tvekan alls. Jahapp, snopen Chris! Så lastade av och nöjde mig så. Sen blev det dock en lång väntan på hovis som var sen. Icke uppskattat av Dusty. Värdelöst att stå inne och vänta. Men fina fötter fick han sen i alla fall. Han brukar tydligen vara lite jobbig med ena bakbenet men idag hade han inte trilskast alls. Så hovis sa att det var mycket bra. Vet inte om han menade att dusty brukade vara jobbig eller om dusty haft lite ont. Hur som är det bra nu då i alla fall. 

Kommer inte gå lika bra att lasta imorgon inser jag ju dock. Dels kommer jag väl känna mig lite stressad, lite ofrånkomligt. Sen kommer han knappt ha hunnit vara ute i hagen när jag kommer så då kommer han vara surig. Men jag ska ha dagens lastning som målbild! Är så taggad inför clinicen imorgon. Inte illa att få träna för Stiwings! Hoppas vi får lära oss massa bra tips. 

Kommentarer :

#1: Sandra Engberg

Åh skulle också vilja löshoppa mina hästar, det har jag aldrig provat! Måste leta upp nån bra ridbana i området och hyra in mig på :)

Svar: Bra gymnastik o de brukar gilla det :D
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :