Söndagen

Var helt slut efter söndagens långpanna på jobbet. Men då tänkte jag igen på Linn Olssons grymma inlägg och bet ihop. Den som jobbar mest nu har mest att hämta ut till tävlingarna! Så jag sadlade på och gick till ridhuset i mörkret. Hade på stånget och tänkte öva på slacken. Väl framme så stod det koner väldigt bra placerat så jag tog med mig dem och satte upp ett horsemanshipmönster. Himla skojjigt med horsemanship, helt klart en favorit. Maria hade ritat mönstren som de använt på träningen samma dag. Jag kunde ju inte åka dit men tränade hemma istället. Det enkla kunde vi ta oss igenom galant på långa tyglar och med jäkligt bra precision om jag får säga det själv! Det svårar vart dock lite klurigare. Man skulle lägga en liten volt åt vänster kring ena konan och det var jobbigt tyckte Dusty. Vänster är också lite svårare för min del och jag viker mig för mycket när jag svänger. Så det fick vi jobba på en stund. Vi båda behöver mer balans i de små volterna. Sen började dock Dusty att dra iväg på raksträckan istället för att vilja gå in på den lilla volten. Onödigt jobbigt tyckte han väl. Så då jobbade vi på att rida fram och tillbaka i mitten av ridhuset för att få honom att sluta gasa. Slutligen kunde jag byta gångarter där på slack. Väldigt nöjd. Då gick vi tillbaka till det svårare mönstret och testade igen och det kändes riktigt bra. Fick dock ha lite kortare tyglar för att hjälpa honom i volten men han gick lugnt och fint och jobbade på superfint. 


Kommentera inlägget här :