Ledig måndag

Ja, en ledig måndag kan man hinna mycket på! Började med att ta lite sovmorgon och bara dra mig i sängen. Blev så sänkt av att det var mörkt och tråkigt ute. Kom sen igång och städade lägenheten så den är ren och fin. Anlednigen till att jag städade var för att jag hade tänkt gå och träna men sköt på det haha. Hörde sen av mig till Elin för att få lite pepp och så kom jag iväg till badhuset. Nya badhuset är sjukt stort och så jäkla fint. Simmade faktiskt en hel timme och kom 1250 m, väldigt nöjd över mig själv faktiskt. Så nu har jag testat så det blir helt klart ett simkort för mitt friskvårdsbidrag. Tror det kan bli min grej. Eller nej, det SKA bli min grej. Gick fortare än jag trodde. Tänkte först att jag aldrig skulle orka simma längre än en kvart eftersom jag inte kunde lyssna på musik eller podd. Till min förvåning så hade jag sen simmat 60 minuter fast det kändes som en kvart. Nyttigt att inte lyssna på saker hela tiden tror jag. Lite mindfullness kanske.
 


Sen köpte jag spån och åkte till stallet. Började med att ta in Dusty och gå till ridhuset. Dags att träna på vad vi gjorde på lektionen i fredags. Gick så där. Blir lite osäker eftersom jag är så jävla dålig på byten så blev plötslgit osäker på åt vilket håll bogen skulle flyttas åt. Desutom hade Dusty listat ut övningen sen sist så det underlättade liksom inte. Men vi jobbade på och vi fick till tre byten utan travsteg. Dock blev det korsgalopp men det rättade han till själv sen. Det viktigaste just nu är att han inte bryter av till trav. Vi får kämpa på och inte ge upp. Det ska gå tillslut. Skam den som ger sig!
 

Kommentera inlägget här :