Bra fredag

Idag gick jag upp 04:30 och gick på en promenad innan jobbet. Sjukt i huvudet liksom! Äh, jag brukar va så här första veckan jag sätter igång "ett nytt liv". Tricket är att fortsätta sen att få det till en vardag. Jag ska kämpa för det! Så tacksam för att ha min bästa Elin som stöd. Behöver hennes pushande. I alla fall så morgonpromenerde jag eftersom min uppgift på jobbet idag bestod av att baka lussebullar. Vi hade Attackdag på lussebullar och "firade lucia" i förskott. Hade glitter i håret. Rätt blandade reaktioner men de flesta tyckte att det var fint med glitter och krusigt hår i alla fall haha. Så det slank så klart ner en lussebulle. Men bara en i alla fall, får vara glad för det haha. Efter jobbet blev det badhuset. Safe to say att jag inte lär simma fler fredagseftermiddagar. Blä, alldeles för mycket barn. Usch och nej tack! Skönt ändå med relaxen där det är 19 års gräns. Simmade 1500 M och sen stretchade jag i den stillsammas relaxen, nice! Efter det blev det stallet! 

Fixade allt och sen kom tyra så vi gjorde sällskap runt åkern i mörkret. Hästarna var snälla och lugna. Dusty ville gärna ikapp Pim när vi travade. Han blir så exalterad så han snubblar på ALLT! Men han var ändå lugn även om han var pigg och glad. Önskar bara att han kunde lyfta lite på fötterna också... Imorrn blir det in- och utsläpp. Bäst att sova med andra ord. Ska ju även jobba 7-17!

Kommentarer :

#1: Elin

Ja! det är verkligen nyttigt, speciellt när det är två helt olika hästar att rida:D

skriven

Kommentera inlägget här :