Bästa


Min fina häst ger mig så mycket glädje och energi. Idag jobbade jag 8-16 men var inte riktigt färdig när klockan var 16. Bestämde mig för att åka till stallet först när det var lite ljust ute fortfarande. Härligt när det inte är kolsvart klockan 15! Däremot var det ju inte ljust så länge efter 16 haha. Men när Dusty var sadlad och klar så var klockan typ kvart i fem och då var det rätt mörkt. Tände lampan vid padocken och red runt åkern. Lampan räcker en rätt långt nu när det är snö ute. Hade även pannlampan på. Red i repgrimman, länge sen så det var på tiden. Började alltså runt åkern. Lite skritt och trav i snön, underbart. Dock jäkligt kallt och blåsigt på väg bort från stallet. Sen korsade jag åkern vid sommarhagen där jag sett en annan tjej rida tidigare i vintras. Där visste jag att det inte var knöligt under snön så då passade jag på att ta en galopp i den halvdjupa snön. Så himla härligt! Har faktiskt inte galopperar ute i repgrimman tidigare, det gick så klart jättebra. Sen tog vi en galopp till på vägen hem, pigg och glad häst som lyssnade jättefint på sätet och rösten även fast han brukar bli hetsig på hemvägen. 

Efter det tog vi en sväng i padocken och övade på öppnorna igen. Även att lyssna på skänkeln så växlade mellan trav och skritt i korta intervaller. Han hängde väldigt i handen, alltså gick emot trycker på nosryggen. Hade svårt att få honom att släppa efter ordentligt. Jobbade på vidare i skritten och arbetade med mer och mer ben. Helt plötsligt så släppte han helt och var sig superfint! Blev bara ett halvt varv för jag ville belöna honom när han äntligen jobbade helt med mig. När jag hoppade av såg jag att han tuggade och slickade sig runt munnen. Kändes väldigt givande och jätteroligt! Måste rida mer i repgrimman, det går faktiskt riktigt bra med den. Sen gillar jag att växla så han slipper bett eller stång helt ibland. 

Fick mig en energiboost av min fina pålle så då fick det bli jobbet igen 18-19:30. Slitigt men nu blev det i alla fall rätt så färdigt. Nu ska jag dit om några timmar igen, haha. Börjar 05 imorrn. Så dags att sova!

Kommentarer :

#1: Elin

Jag blir så glad av dina inlägg. Du utmanar dig själv hela tiden och så utvecklas ni så fint ihop. Guldlaget helt enkelt 😊

Svar: Tack snälla Elin för din värmande kommentar <3
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :