Sista passet 2014.

Började årets sista dag med att åka till stallet och sen jobbet. Tycker det sammanfattar mitt år rätt bra, haha. Mycket häst och mycket jobb! Förhoppningsvis fortsätter 2015 så också! Idag blev det tränsbett på i ridhuset. Glömde hovkratsen i stallet och självfallet så hade han styltor när vi kom fram till ridhuset. Så då fick jag ta det jag hade vilket var min nyckel. Funkar det med. Funkade mindre bra sen när jag kom hem och skulle låsa upp men det är en annan femma. 

Började med framskrittning för hand. Gillar att vi värmer upp tillsammans. Jag måste ju faktiskt också bli varm och mjuk. Efter det hoppade jag upp och skrittade lite och sen travade igång honom lång och låg. Sen ställde jag klockan på 20 minuter och jobbade med att växla mellan trav, skritt, galopp och stopp och rygga. Allt i olika varianter. För att få igång bakkärran och en alert häst som lyssnar på hjälperna. Gick riktigt fint i slutet och vi hade bara lite diskussioner om hur mycket man får hänga i tränsbettet. Inte helt bra men mycket bättre än annars. Han var väldigt med och lyssnade. Ett bra pass som gjorde honom svettig trots att vi inte direkt galopperade länge. Härligt avslut på 2014!


Kommentera inlägget här :