Pannlampa på!

Tur att jag har en så snäll häst som ställer upp på mina knasigheter. Eftersom jag skulle jobba natt så sov jag så länge jag kunde och sen tog det lugnt hemma. Är ju precis på vippen att bli förkyld så trycker i mig röd solhatt och har lagt all motion på is. Verkar ha funkat, känner mig bättre och bättre. Det gjorde i alla fall att jag kom iväg till stallet rätt sent. Fixade allt och tog sen in Dusty. Knäpp som jag är så fick jag så stor lust att rida lite grann så tyckte att en vända runt åkern vore trevligt. Barbacka ut i mörkret dessutom. Så på med pannlampan och reflexer! Hade lite krångel att komma upp först eftersom dusty tyckte det frostiga gräset såg gott ut. Men jag stod på stegen och väntade och sen ställde han snällt upp så jag kunde sätta mig på honom. Snäll häst! 

Det är ju lite halt på vissa ställen men han gick så lugnt och försiktigt. Han är klok. Är väldigt varsamt om det är knöligt eller halt. Snacka om trygg häst. Här rider vi ut i mörkret, enda lyset är min pannlampa. Jag sitter barbacka och han bara traskar på. Han känns mindre tveksam än när det är ljust. Himla märkligt eller hur? Ja det var i alla fall mysigt. Sen när vi kom tillbaka så fick Dusty på sig sitt nya täcke. Har en tillhörande hals som jag kan ta på om han blir väldigt svettig efter ett pass. Perfekt, från biltema. Får se hur hållbart det är. 


Kommentarer :

#1: Elin

Solhatt? Måste vara något koreanskt att äta huvudbonader ;)

Då körde vi en reflextur båda två idag.

Vad är det för täcke?


Svar: Haha helt klart, knäppa asiater ;)

Jag vill ha så där fina rosa som du har, avis!!!

Det är ett ländtäcke från Jackson. Köper man ponny så passar det bra till westernsadeln :) eller ja, även utan sadeln gick de ju bra haha. Lite klurigt att hålla koll på det dock :P
chrissiep

skriven
#2: Denise

Älskar mina täcken från biltema! Mina har hållit i två säsonger och är fortfarande superfina i skicket! :)

Svar: Härligt! :D tycker också kvalitén känns riktigt bra :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :