Mysig fredagskväll



Ja vad andra gör på fredagar vet jag inte? Men jag åkte till stallet när jag slutade jobba klockan 21 haha. Hade fixat allt det tråkiga innan jobbet så det stod bara mys och aktivering kvar på schemat. Jag tog med mig Dusty till ridhuset i bara grimma. Släppte honom lös och löslongerade en stund så han fick röra sig fritt. Inget bus, han bara lullade runt högst fridfullt. Showmanshippade lite utan grimskaft och förstå hur förvånad jag blev när han ställde upp i perfekt square?!? Haha en engångsföreteelse helt klart men jäkligt coolt. Duktig kille.


Hade bara grimman och grimskaft med mig men jag hoppade upp och red lite barbacka. Jag försöker analysera lite. När dusty springer själv så väljer han alltid höger varv. Alltid. Supersvårt att få honom att springa åt vänster. Mitt starka varv är vänster. När jag har sadeln på så har vi svårare åt höger. Inte svårt men svårare. Nu när jag satt barbacka med bara grimskaftet på ena sidan så hade även jag svårt åt vänster och mycket lättare år höger. Så mer jobb åt vänster helt enkelhet. Utan sadeln kände jag hur han satte mig i riktig obalans åt vänster. Antagligen märker jag inte det när sadeln är på eftersom det är mitt starkare varv. Intressant. Himla nöjd över oss i alla fall som travade massor fast vi bara hade lädergrimma och skaftet på ena sidan. Vi är rätt bra faktiskt. 

Kommentarer :

#1: Elin

Måste få se när ni kör Showmanship lös. Verkar så coolt.

Det är guld att vara själv i ridhuset och mysa och leka med hästen.

Svar: Haha nä du får inte titta. De låter coolare än de ser ut :P
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :