Måndag tisdag onsdag torsdag fredag lördag

På måndagen efter clinicen fick Dusty vila, det hade han gjort sig förtjänt av! Sen på tisdagen så övade vi på övningarna vi hade fått med oss från clinicen. Mamma och pappa var med i ridhuset med hundarna. Hundarna var dock inte så nöjda. Fanny tycker ju att Dusty är superkonstig. Men Nisse pussade gärna på honom haha. Blev ett pass med mest mjukgörande. Han lyssnade fint och jobbade på bra.
 

Onsdagen longerade jag honom över bommar för att han skulle få jobba upp sig lite själv. Han lyssnar riktigt bra i linan. Lite klurigt att hämta bommarn nu när de bygger läktare och alla bommar står utanför ridhuset. Det är ju dock svårt att hämta bommarna annars också men nu måste man släpa dem väldigt långt också.
 
Torsdagen så hade han vila, pysslade bara om honom. 
 

Fredagen så red vi igenom alla övningar igen och jobbade massor med galoppen. Öppna sluta om vart annat. Han har dock väldigt svårt att göra öppna i vänster varv. Han bara ville byta hela tiden. Så där fick vi kämpa på. Tillslut fick jag stanna honom och sen börja om från början. Sen släppte det när han började förstå att han var tvungen att lyssna på mitt säte och inte bara byta hejvilt. Försökte mig på ett byte bara genom sätet och det gick även om det inte vart så bra. Men jag behövde i alla fall bara sitta om för att få till det!
 

Lördagen så blev det en skrittrunda kring åkern. Dels för att jag hade ont om tid och dels för att han nog var lite trött efter det hårdare passet på fredagen. 
 
Sen drog jag på kryssning med några härliga kollegor! Därför blev det vila på söndagen då jag inte var hemma förrän 21 på kvällen. 

Kommentarer :

#1: Thea

Jädrar vad fin han börjar bli. Riktigt rejäl. När jag såg honom första gången (för något år sen) var det lite mer "gul ponny" än quarter (inte illa ment). Snyggt jobbat!

Svar: Haha tar inte illa upp för du har helt rätt :) han var väldigt pluttig när jag köpte honom o då hade ändå den ägaren fått upp honom flera kilo. Han hade stått i typ ett halvår innan så då var det inte så mycket kvar.
Sen tappade han massor förra vintern pga dåligt hösilage. Men nu är han äntligen riktigt fin. Äntligen en quarterrumpa :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :