Lektion igen

Dags för lektion. Carro tyckte vi skulle fortsätta med bytena så så blev det. Först fick jag sitta på hemmens nya balansgrej. Gick ändå rätt okej måste jag säga. Lite klurigt men bra! Sen övade jag på att rida med benen och höfterna i tydliga rörelser så han ska lära sig att traven är upp ner upp ner och galoppen ska jag trampa i varje steg och inte försöka skjuta så mycket med sätet. Det var klurigt och dusty passade på att bryta av när jag försökte lära mig de nya grejerna. Haha jäkla smart häst, tar alla chanser han får. Vi försökte oss på ett byte men det gick inge vidare. Så Carro testade. Hon lyckades få två superfina och en hög med korsgalopper. Men iaf inga med trav mellan. Så han har blivit mycket duktigare. Tidigare så kunde inte hon heller få honom att byta ordentligt. Så jobbet jag gjort har hjälpt. Men sen kan ju inte jag själv byten tillräckligt bra. Men kul att se att det börjar släppa för Dusty i alla fall. 


Svettigt värre blev det! Han fick stå och torka i gången under tiden jag fixade allt i stallet. Han var ovanligt stillsam. Lite trött kanske haha. 

Kommentarer :

#1: Elin

Kul att det går framåt :D Korsgalopp är helt klart ett steg på vägen.

Svar: Jag fattar inte att han orkar korsa så länge? Han är så envis o vägrar byta i bak haha. Måste ju va jättejobbigt att korsa? :P
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :