Jävla snö

Ja, ingen nyhet för de som känner mig. Jag avskyr vintern med snö... Blä. Det har legat snö i typ två dagar och jag är redan less. Hoppas verkligen att det inte blir mer än det redan är! Kallt är det också, usch. Tacka vet jag vår och sommar! Jaja, snar så! 

Allting tar så mycket längre tid när snön är i vägen. Skrapa bilen, borsta snö blä. Väl i stallet så tar det ju längre tid där också. Dusty har inga sulor så kämpade med att få bort styltor en stund. Gick inte så fick skrapa bort det värsta och sen ta in honom och ta bort med varmt vatten. Tur man har en cool häst. Stoppade hans framhov i en hink med varmt vatten och han rörde inte en min haha. Tiden rann iväg dock så hann inte rida. Såg dock på honom att han verkligen behövde aktiveras så tog med longerlinan till ridhuset. Han var superpigg verkligen! Pep och studsade omkring. Ville inte släppa honom lös när han har broddarna i och inte hade boots. Istället fick han jobba på linan. Övade massa tempoväxlingar och gåbgartsbyten. Märkte att överskottsenergin försvann efter ett tag och han jobbade på bra. Just när vi växlade gångarter så såg jag hur han började tänka och slicka sig runt munnen. Himla bra att öva på och roligt att se att han kan behålla så fin topline hela tiden. Han börjar verkligen bli självbärande! 

Sen har jag slitit på jobbet 18-05. Nu ska jag sova ett par timmar innan det är dags att gå upp och vrida tillbaka dygnet. Hej hå!

Kommentarer :

#1: Elin

Jag vill gärna ha lite till men jag tror ni har mer snö än oss.

Det är så underbart med solen och snön. Det här är min årstid det här :D

Svar: Tyckte någon sa typ 2 dm? Räcker nu... :P bara det inte blir mer. Hatar kyla!
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :