Helgen som var

Hade en riktigt härlig helg! Började lördagen med att promenera till stallet för att fixa allt som alltid ska fixas. Sen gick jag hem igen. Det gjorde att jag både fick in motion och stallfix och poddlyssnande i ett, perfekt! Sen åkte jag till Benhamra för att kolla in anläggningen och även hälsa på några vänner. Väldigt fint där, imponerad av storleken. Hade gärna också haft Dusty på active stable, tror han hade trivts väldigt bra med att få vara ute jämt. I alla fall på ett sånt ställe där det även finns goda alternativ när de vill stå torrt och skyddat. 

Efter det följde Elin med mig hem så åkte vi till Dusty och så fick jag plåga henne en stund haha. Närå, det är bara lite jobbigt att rida Dusty ibland. Han är en hemsk ögontjänare och rör sig gärna extra långsamt och trögt när någon annan sitter på. Tills den personen övertygat honom om att de visst vill och kan, då kan han vara lite bussig tillbaka. Elin fick därför känna på hur mycket ben man faktiskt kan behöva använda samtidigt som hon fick öva på att rida på en hand. Svettigt men det gick jättebra! Alltid lika roligt att se sin egna häst när någon annan rider. Han är riktigt fin när han bjuder till. Han var dock lite nonchalant när de skulle göra boxen. Jag kände av lite och han var väldigt trög även med mig. Han kan mycket bättre. Men det släppte lite i alla fall. Han trampade på bra i joggen och gick riktigt fint. Elin satt även som en smäck på min skumpiga ponny. 

Efter det lagade jag koreanskt till middag och sen kom lite fler vänner över och vi spelade spel och hade det trevligt. På söndagen hade jag och Elin maraton med sunes jul. Sjukt roligt. Alltid lika kul. En riktigt lyckad helg!

Kommentarer :

#1: Elin

Åh, jag är så glad över att ha fått rida på din fina häst. Jobbigt men nyttigt.
Supersmarrig middag också :D

Svar: Kom snart igen! :D bara skoj när du rider :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :