Fredag


Började denna fredag med att simma 1,5 km och sen bar det av till stallet. Idag blev det tränsbett och sporrlöst. Skrittade fram på grusvägen för att njuta lite av den helt acceptabla temperaturen. Dusty skrittade snällt fram, lite misstänksam när vi närmade oss kyrkan dock. Vid ridhuset stod en fyrhjuling och den var himla konstig. Men han lyssnade på mig och vågade sig förbi. Vet inte varför men det var några där och inspekterade ridhuset. Märkliga människor tyckte dusty haha. 

Vi jobbade igång med de vanliga övningarna. Seg reaktion när jag inte hade några sporrar. Fick vara på honom med skänklarna i traven för att få honom att hålla formen. Han är en himla latmask! Nyttigt att känna detta, blir mer utan sporrar nu. Måste få fram känsligheten lite mer. Jobbade på ordentligt och han blev stadigare och stadigare. Skulle sen börja med fattningarna och då lyssnade han väldigt dålig. Gasade iväg och drog upp huvudet. Så in på volt för att hittas tempo och form och sen nöta nöta nöta. Efter ett tag trillade polletten ner och han fattade fina små fattningar utan att gasa iväg efter. Kunde då börja jobba med slacken i joggen och han var riktigt duktig. Så skönt när man kommer igenom trögare grejer. Riktigt nöjd med vårt pass idag. 


Kommentarer :

#1: KS Western & Horsemanship

Oh, nu har jag missat en massa kul här som vanligt. Jag blir alltid så GLAD när jag går in på din blogg för det har alltid hänt en massa utvecklande för dig och Dusty! Tycker att ni verkar ha sådan himla fin kontakt ihop? Som att han verkligen gillar att hänga med dig, vad ni än hittar på. :)

Svar: Va gullig du är :) tack!
Ja jag trivs iaf väldigt bra med honom. Han e snäll och ställer upp på allt jag ber om :P
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :