Fredag och helg


I fredags så jobbade vi ordentligt i ridhuset. Han är ju rätt pigg just nu eftersom han knappt rör sig i hagen. Optimala vore ju att hinna röra på honom två gånger om dagen men ja, då får jag nog sluta jobba haha. Men u fredags blev det genomkörare. Först värmde jag honom i linan. Han var motvillig eftersom han hade bootsen på och han gillar inte det. Men jag ogillar ännu mer broddtramp så han får finna sig i det. Sen red jag och jobbade mest bara igenom honom. Galopperade i säkert 20 minuter vilket behövdes. En mycket nöjd häst frustade glatt och verkligen sträckte ut och kändes så fin och nöjd. Vi travade även massor och avslutade sen med att göra flera vändor med serpentiner över hela ridhuset. Han kändes mjuk och fin sen. 

Han blev naturligtvis svettig så då fick halstäcket åka på! Lilla ponnyn har small i halsdelen haha. 

I lördags fick han vila för då var det jobb och sen på kvällen roade jag mig med mina fina vänner. Söndagen blev med andra ord också rätt seg haha. Tog med honom till ridhuset och jobbade med inkallning. Först skrittade vi fram för hand i 8 minuter. Vill inte att han ska sträcka sig i onödan. Sen släppte jag honom och först gick han en liten bit ifrå och såg sen ut så här. 
Sötis! Haha. 

Sen fick jag dock fart på honom! Det var välbehövligt och han var så lycklig att få rusa runt på fast underlag. Han fes och bockade hejvilt! Haha knasboll. Sen så krattade jag ridhuset och han stod och väntade på mig haha. Så antar att han var nöjd då med tanke på att han inte rörde sig en milimeter. 

Kommentera inlägget här :