December

Härlig december utan snö! Precis som förra året. Perfekt enligt mig. Okej, leran är ju inte så rolig men bättre än snö och is. Idag har jag varit med Elin och hjälpt till lite grann. Alltid lika roligt att träffa henne och Alice. Jag tycker det är fantastiskt att hitta en så himla fin vän även nu när man är "äldre" so to speak. Livet är bra fantastiskt!

Var sjukligt trött när jag åkte hem. Hade ju bara sovit fem timmar vilket kändes när jag satte mig i bilen. Löste det genom att sjunga högt hela vägen hem haha. Direkt till stallet för att fixa. Dusty ska ju också aktiveras men det fanns verkligen ingen inspiration till att rida. Men aktivering behövs så det fick bli från marken. Först testade jag dock halstäcket som jag köpte i fredags. Passade jättebra. Fick ta storlek small, haha, inte lätt med ponny!

Sen ut i paddocken och longerade igång honom. Först uppvärmning och sen jobbade vi tempoväxlingar i de olika gångarterna. Han lyssnade riktigt fint. Sen släppte jag honom lös och så jobbade vi på inkallning. Han var så busig och lycklig. Så söt när han kommer springande så fort jag sätter mig på huk. Ryggningen från avstånd börjar också bli riktigt bra och nu kan han rygga flera steg utan att slöa. Bästa hästen helt klart! Kändes bra att vi gjorde någonting även om jag helat ville gå hem till soffan. Det värmer ju så himla mycket när allting klickar så bra. 

Hem och bytte om och ut i kylan för en promenad. Fy fasiken vad kallt och burrigt! Men fick ändå till en promenad. Så nu är jag varmduschad och snart redo för att däcka! Bra dag. 

Kommentera inlägget här :