Ah men...

Så gick det en vecka tills nästa inlägg. Hur gick det till? Äsch då haha. Det hänger nog mycket ihop med att min motivation är så otroligt låg just nu. Har varit det senaste två veckorna. Gör nog inte så mycket, Dusty har haft ett ganska idogt schema hela året faktiskt.  

I söndags så gick vi till ridhuset och jag longerade honom och sen släppte jag honom lös. Han var dock inte intresserad av att springa runt. Han höll sig stilla och nära. Trodde han skulle ha massa energi men tydligen inte så mycket. Vi övade istället på att showmanshippa utan grimskaft. Gick jättebra! Han var så med mig. Förutom att ställa upp i square vilket han inte lärt sig göra bara genom mitt kroppsspråk. Men han var så följsam i skritt, trav, vändningar och ryggning. Blev riktig impad av honom! 


På måndagen så red vi ett pass i ridhuset med stång och utan sporrar. Det var ett annat ekipage där som övade galoppbommar över medellinjen. En jättetrevlig tjej med en fin häst. En pigg häst! Den skrämde till och med dusty... Dusty var en liten fjolla och blev rädd när den andra hästen gasade över bommarna. Fjant haha. Annars så var han rätt pigg och tja... Lite yvig liksom. Han lyssnar men jag känner att han har massa spring i benen som han håller inne. Var därför han sprätte iväg när den andra hästen gasade. 

I onsdags var min snälla pappa med till stallet. Först fixade vi Dustys box och sen släpade han fram bommar till oss. Vi körde flera olika serier. Travbommar med kortare och längre avstånd, skrittbommar, travbommar med galoppbom före eller efter. Dusty blev väldigt glad av bommarna. Han skötte sig jättefint och var väldigt positiv. I galoppen var han lite väl positiv dock! Så fort jag vände upp mot bommarna så började han gasa och lyssnade inte alls på förhållningarna. Jag hade väldigt svårt att få till någon lope över huvudtaget. Han var så pigg! Pappa applåderade en gång och då drog dusty iväg i galopp. Jag var dock med och satt kvar denna gång haha. Men så fjollig brukar han ju inte vara. Så himla mycket energi just nu! Ändå longerade jag honom innan. När vi körde galoppbommar på rad så studsade han över dem! Ingen lugn galopp utan verkligen tog dem som studs haha. Knashäst! Blev orolig att han kanske hade ont i ryggen och därför sköt på så mycket men jag klämde igenom honom och han visade inget. Han är väl bara väldigt pigg. 


Kommentera inlägget här :