Helgen

I fredags fick dusty klara sig helt utan mig eftersom det var jobb och sen direkt efter personalkul med minigolf och middag. Supertrevligt och en mycket bra start på helgen. Har ju helt fantastiska kollegor och vi har alltid roligt tillsammans. På lördagen så skyndade jag mig först till mamma och pappa för att mamma fyllde år. Klappade på vovvarna och gav mamma paket. Hade lite pressat schema så åkte sen till dusty och borstade och fixade med honom i hagen. Han hade gärna följt med mig ut haha. Visade tydligt genom att gunga på "grinden" till hagen med mulen. Söthästen. Så han blev snopen när jag sen lämnade kvar honom. Men jag hade inte tid för jag skulle till Elin och ge lite tips till henne och Alice! Dubbla vilodagar är dessutom väldigt givande för min häst. Men jag borde ha haft lite längre kvalitetstid. 

Sen körde jag hårt med Elin haha. Massor med info och både Elin och Alice såg lite trötta ut när vi var klara. Det är så mycket att tänka på när man börjar gå djupare in i traildjungeln. Jag vet hur förvirrad jag var första gångerna med Carro. Så nu fick jag förvirra Elin haha. Alice är så duktig med bommar, hon flyter på fötterna och är försiktig. Till skillnad från dusty som jag har fått lära att lyfta och vara försiktig. Alice är det naturligt och har väldigt trevliga steg också. Hon har lätt för sig med avstånd såg det ut som, bådar gott för dem. De är så fina tillsammans och utvecklas hela tiden! Elin har en ödmjuk inställning och har lätt för att lyssna och ta till sig. Därför jag öser på så mycket info, haha borde ha bromsat lite. Men när någon är så villig att lyssna och lära så är det ju roligt och då vill jag dela med mig av allt haha. 

Lördagen fortsatte med att Elin följde med mig hem och sen gick vi på Jacobs inflyttningsfest och sen ut på krogen! Mycket lyckad kväll! Ett tag lät det inte som att det ens skulle bli av något alls och så blev det superskoj! Brukar ju ändå vara så. Beerpong spelade vi och det var ingen sport för mig haha. Elin däremot visade sin dolda talang och träffade alldeles för många gånger! Ja, som resultat av en rolig lördag så blev ju söndagen väldigt lugn istället hehe. Har legat på soffan typ hela dagen. Inte förrän vid 19 åkte jag till stallet. En himla bra helg med alla mina olika vänner. Jag är lyckligt lottad! 

Kommentarer :

#1: Elin

Stort TACK för helgen :) Det var verkligen nyttigt och roligt att få hjälp med trailen. Nu gäller det bara att komma ihåg allt. ;)

Det var verkligen kul att gå ut och dansa lite. Det gör jag gärna om :)

Svar: Bara roligt att hjälpa er :) vi får ta en traildag på Denan ngn ggn :) iaf lite bommar.

Ja de måste vi göra! Fast kanske lite mindre bakfylla haha ;)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :