Ett snabbt!

Kommer utförligare utvärdering efter tävlingen! Igår gick i alla fall bra. Började med reining och han var fin i volterna men drog väldigt i rundownsen. Kom där etta?!! I pleasuren var han också lite väl på i traven men de som kollat sa att 
det såg mjukt, trevligt och jämnt ut så de var kul att höra. Där vann vi också. Kul med lite revansch efter att ha blivit bortplockad ett par gånger! 

Sen blev det ranch trail och det var samma mönster som i Strängnäs fast i ett mindre ridhus = snortight. Gick rätt bra, kändes bra för han var med mig fint. Men fick så klart tusen islag och sen gick han iväg när jag skulle hoppa upp. Kom tvåa! Efter det blev det trail och det gick inte så bra. Klantade till det rejält i ena svängen. Han ville inte riktigt svänga och då tryckte jag på för hårt vilket gjorde att han fattade galopp där det var trav. Sen ville han inte bryta av så slog i onödigt mycket och fick ju massa minus pga break of gate. Enda klassen där jag var säker på vilken placering jag skulle få - trea. 

Kände mig igår lite snopen över att det blev bättre placeringar i de grenar vi typ aldrig tävlar än i våra paradgrenarna. Men nu har jag sovit på saken och kan konstatera att jag lärt mig sätta fingret på felen mycket bättre än förut. Jag vet vad jag gjorde för fel. T ex i ranch trailen tog jag för lång tid på mig att hoppa upp och i trailen tryckte jag på för mycket. I reningen borde jag gjort tydligare signaler i bytet och traven i pleasuren blev för snabb eftersom jag ville ha ett högre tempo för jag var så orolig för att få fuljogg. Jag är också jäkligt nöjd över min fina pålle som är så lugn och cool hela tiden. Han kan galoppera snabbt i ena klassen och dra ett ärevarv för att i nästa galoppera lugnt i en pleasure. Så fin! Fick även mycket beröm för att han var så fin på framridningen. Han är så grym!

Tränade igår inför invigningen som vi ska vara med på idag! Hade då stånget och han gick så jävla bra på det i galoppen! Så nu är jag i valet och kvalet om jag ska köra med det några klasser idag. Typ ranch pleasure och horsemanship. Alltså han gick sjukt fint! Har ju inte tränat så mycket hemma. Bara en gång senaste månaden så vet inte om jag fixar det. Får se hur det känns på framridningen. Men är bra sugen på att testa! Haha blev ett långt inlägg ändå så här på morgonen en söndag! Well somnar man 23 så vaknar man av sig själv efter 06!

Nu laddar vi inför KM! Målet idag är att ha kul, få en färgglad rosett och göra vårt bästa!

Kommentarer :

#1: Emma

Lustigt fenomen det där, har råkat ut för samma. Jag tror nästan att det är så att man slappnar av lite för mycket i de grenar man "brukar" placera sig i och blir slarvig. Iallafall i mitt fall :P
Grattis iallafall! :D

Svar: Ja jag tror också att det blev något sådant! Sen hade jag fel inställning eftersom jag redan ridit mönstret på en större anläggning o tyckte de va svårt då = jag tyckte de borde bli omöjligt i vårt mindre ridhus= det blev omöjligt :P dumma hjärna! Tack!
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :