Kyligt

Igår red jag och dusty ut tillsammans med Pim och Tyra från stallet. De visade oss en ny runda runt Mellingeholm. Pim var väldigt mycket snabbare än dusty i skritten haha. Hamnade som vanligt på efterkälken. Det var lite halt också eftersom det var minusgrader ute så vi tog det ganska lugnt. Trav och någon galopp. Hade stånget på denna gång och då låg han inte på alls på bettet i galoppen. Han blir lite hetsig av att galoppera med andra hästar. Vill gärna springa förbi och lyssnar inte alls på mig. Men med stånget gick det jättebra.  Å ena sidan gillar jag inte att betsla upp, han ska kunna gå i repgrimma ute är målet. Å andra sidan måste jag dra som ett pucko för att han ska lyssna när jag har tränsbettet. Oavsett om tränsbettet är snällare så blir min hand så hård eftersom han går mot mig. Så då blir det ju bättre med stånget där jag knappt behöver ta i honom. Mitt stång är ju ett väldigt snällt stång också. Men ska köra på att rida med tränsbett ute när jag är själv och växla stång/tränsbett när vi rider med andra. Han FÅR INTE dra. Där är jag stenhård! Därför jag inte "busrider" ser inget konstruktivt i det. 

Bjuder på en bild på söta Sally. Hon verkar gilla Dusty för hon ville också följa med ut när vi gick ut ur hagen. 


Kommentarer :

#1: Elin

Är det Joys Sally? Är ni många som rider western i ditt stall?

Svar: Japp :) hon flyttade dit veckan innan oss. Nej det är bara vi. De andra två hästarna ägs av de som äger stallet. Men Anne har ridhuskort i samma ridhus så får träffa henne o Lilly ibland :)
chrissiep

skriven

Kommentera inlägget här :