Ledig med regn

Min lediga dag har jag spenderat med att först hämta ett släp som jag ska låna när vi åker till clinicen på torsdag. Passade då på att lastträna på en gång när jag ändå var i farten. Gick riktigt bra. Gick först med Dusty in i transporten som vanligt. Så tränade vi på att backa ett steg, gå fram två steg osv. Verkligen att han ska stanna där jag ber honom. Varken gå vela vägen in eller ut om jag inte bett om det. Efter det så övade jag på att skicka in honom. Gick superbra och kunde skicka in honom och stänga och fixa allt helt själv. Även ta bort bakbommen och be honom backa ut - allt gjorde han utan att hetsa. Är så glad och stolt!

Efter det gick vi ner till ridhuset. Övade ground tie och la ut en triangel med bommarna. Sen tränade vi på triangeln och lite byten. Bytena kommer mer och mer nu. Red även utan tyglar i ett reiningmönster och han stoppade jättefint. Han är så jäkla cool min fina pålle!

Kommentera inlägget här :